Příjem žádostí a dalších podání
Sazebník úhrad za poskytování informací
Osobní podání: na obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
pondělí: 17:00 - 19:00Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
pondělí: 17:00 - 19:00
Telefonické podání: +420 311 514 403
Poštou na adresu Obecní úřad Kotopeky, Kotopeky 7, 268 01 Kotopeky
Elektronicky na e-mail: obec@obec-kotopeky.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: dinj2sy
Elektonickou podatelnou
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Způsob odvolání a jeho obsah:
O odvolání rozhoduje:
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Položka |
Sazba |
hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.) |
100,00 Kč |
fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4) |
2,50 Kč |
paušál provozních nákladů (materiál, energie) |
15,00 Kč |
ostatní náklady |
dle skutečně vynaložených nákladů |
ZRUŠENÍ ÚDAJE O MÍSTU TRVALÉHO POBYTU
Žádost o zrušení údaje o místu trvalého pobytu podává oprávněná osoba nebo vlastník objektu nebo jeho vymezené části, zaniklo-li užívací právo občana k objektu nebo jeho vymezené části a neužívá-li občan tento objekt nebo jeho vymezenou část; přitom musí být splněny obě tyto podmínky.
Navrhovatel je v tomto případě povinen existenci důvodů pro zrušení údaje o místu trvalého pobytu ohlašovně prokázat. Oprávněnou osobou se rozumí osoba starší 18 let, způsobilá k právním úkonům, která je oprávněna užívat objekt nebo jeho vymezenou část, anebo je provozovatelem ubytovacího zařízení, kde je občan hlášen k trvalému pobytu.
Za podání žádosti o zrušení údaje o místu trvalého pobytu se vybírá poplatek 100,- Kč/osobu.
KÁCENÍ DŘEVIN ROSTOUCÍCH MIMO LES
Povolení k pokácení stromů potřebujete u stromů, jejichž obvod kmeneměřený ve výšce 130 cm nad zemí je větší než 80 cm nebo souvislých keřových porostů od 40 m2 celkové plochy (neplatí pro stromy v alejích a významné krajinné prvky).
Povolení není zapotřebí v těchto případech:
Kácení z těchto důvodů musí být pouze oznámeno písemně nejméně 15 dnů předem obecnímu úřadu, který je může pozastavit, omezit nebo zakázat, pokud odporuje požadavkům na ochranu dřevin.
Dalším důvodem ke kácení je situace, kdy je stavem stromu zřejmě a bezprostředně ohrožen život či zdraví nebo hrozí-li škoda značného rozsahu. Ten, kdo za těchto podmínek provede kácení, oznámí je písemně do 15 dnů od provedení kácení.
Kdo podává žádost/oznámení?
Žádost o povolení ke kácení dřevin rostoucích mimo les podává vlastník pozemku či nájemce se souhlasem vlastníka pozemku.
Formulář Žádosti či Oznámení ke kácení dřevin rostoucích mimo les
Žádost o povolení/ Oznámení ke kácení je nutno doručit na příslušném formuláři poštou nebo osobně přinést na OÚ Kotopeky.
Jaký je další postup?
Po podání žádosti bude žádost/oznámení zkontrolováno, zda obsahuje všechny potřebné informace. V případě, že budou zjištěny nedostatky, vyzve OÚ žadatele k odstranění vad podání. Po odstranění vad bude do 15ti dnů vydáno rozhodnutí, kterým se pokácení povolí či zakáže. V případě povolení kácení dřevin může být žadateli uložena povinnost provést náhradní výsadbu ke kompenzaci ekologické újmy vzniklé pokácením dřevin.